سهم بازار حلال در دنیای امروز دو هزار و پانصد میلیارد دلار است سهم ایران از این بازار بسیار بزرگ در حد صفر می باشد در چینش استراتژی کسب و کارتان و برنامه های بازاریابی خودتان این امر را بسیار جدی بگیریید
یکی از بزرگترین ضعف ها فرهنگ کاری ایرانیان بی ارزش بودن شغل بازاریابی و فروشندگی است ملتی که توانمند در این دو حوزه نباشد به یقین سهم کمی در بازار جهانی خواهد داشت پس به جای فرهنگ ضد دیپلماسی تجاری و فروش بکوشیم ملتی توانا در فروش قوت ها باشیم.
ضرورت استفاده از استارت آپها در مخابرات ایران
شرکت مخابرات ایران در حوزه حمایت از شرکت های نوپا، اعلام کرده که از تمامی ایده های نو و خلاقانه در این زمینه استقبال میکند. در صورتی که هر یک از کارکنان در حوزه کسب وکارهای نو و استارت آپ ها، فعالیتی یا ایده و راهکاری داشته باشند میتوانند اعلام کنند.
به گفته کارشناسان،باید سازماندهی جدیدی در حوزه خدمات کسبوکارهای اصلی شرکت و همچنین کسبوکارهای مبتنی بر خدمات جدید انجام دهد و گروههای جدیدی را در داخل سازمان در قالب R&D شکل داده و یا با حمایت از کسبوکارهای نوپا که وظیفه بررسی مشکلات و لزوم ارائه سرویسهای جدید و نحوه ارائه آن را انجام داده
به گفته علمایی، مشاور مدیرعامل، مدیرکل تنظیم مقررات و مجری توسعه شرکتهای نوپا در شرکت مخابرات ایران، این شرکت به دنبال ایجاد و توسعه شبکهای از شرکای تجاری است. برای اینکه بخواهیم طبق هدف ره نگاشت، خدمات جدید را در کلاس جهانی به مشتری ارائه کنیم؛ باید شرکای جدیدی را به شبکه ارتباطی خودمان اضافه کنیم؛ یعنی علاوه بر شبکهسازی و توسعه آن در حوزه ICT و مخابرات، به دنبال توسعه شبکهای از شرکای تجاری نیز هستیم.
نکته مهم دیگری که شرکت مخابرات ایران در حمایت از شرکای تجاریاش، به آن توجه دارد این است که تاکنون بر روی ارائه سرویسهای زیرساختی در شرکت کارهای تخصصی انجامنشده است. شرکت مخابرات ایران این امکان را دارد که در بخشهای سرویسهای زیرساخت حمایتهای لازم را برای شرکای تجاری خود انجام دهد و سرویسهایی را در این قالب در اختیار آنها قرار دهد.
قانون پارکینسون
چرا وقتی انجام پروژهای را یکساله تعریف میکنیم، در یک سال انجام میشود و اگر همان را هشت ماه تعیین کنیم در هشت ماه انجام میشود؟
چرا وقتی برای انجام کاری یکساعته سه ساعت وقت داریم انجام آن سه ساعت طول می کشد؟
پاسخ همه این سوالات در "قانون پارکینسون" نهفته است:
بر اساس قانون پارکینسون در مدیریت، "ذهن، کار را به مدت زمانی که به آن اختصاص داده شده کش میدهد"؛
در واقع میتوان اینگونه بیان کرد، براساس قانون پارکینسون:
وقت بیشتر = اتلاف وقت بیشتر
کارمند بیشتر = بیکاری بیشتر
دخل بیشتر = خرج بیشتر
لذا به عنوان مدیر، مهم است بتوانیم بر قانون پارکینسون غلبه کنیم که مهمترین تکنیک برای غلبه بر آن نیز گزاره زیر است:
"تعیین مهلت زمانی و ضربالاجل معقول، و پایبندی به انجام کارها در زمان تعیین شده."
هلندی ها می توانند از سرورها برای گرم کردن آب حمام استفاده کنند
نگرش صفر یا یک !!!
نگرش «صفر و یک » و تفکر «یا این یا آن» به ایستائی تفکر میانجامد. کسانی که چنین عمل میکنند، بدون اینکه بخواهند، خلاقیت را نابود میکنند.
رشد را انتخاب کنید
اغلب کارمندان در برابر تغییر مقاومت کرده و با آن مبارزه می کنند مخصوصا اگر شخصا روی آنها اثر گذار باشد.
یک واقعیت نهفته دیگر هم هست و آن این است که همه ی مدیران به تغییر کارمندان فکر می کنند اما به تغییر خودشان فکر نمی کنند. نمی توان از تغییر فرار کرد همه باید با آن دست و پنجه نرم کنند. از سوی دیگر رشد کردن یک انتخاب است میتوانید آن را انتخاب کنید و یا اینکه انتخاب نکنید و به حاشیه رفته و در نهایت حذف شوید.
بازگشت موسس فیس بوک به دانشگاه هاروارد و دریافت دکترا
لیست 10 یونیکورن استارتاپی چین از لحاظ سرمایه جذب شده
پرداخت الکترونیک با احراز هویت از طریق تشخیص چهره
خریداران چینی به زودی فناوری جدیدی را به کار میگیرند که از سامانه تشخیص چهره برای پرداخت آنلاین استفاده میکند. کارشناسان شرکت تجارت الکترونیکی چین موسوم به علی بابا با اضافه کردن سامانه تشخیص چهره به قسمت پرداختهای الکترونیکی علی پی (AliPay) این شرکت، تحولی در این بخش از سایت ایجاد کردهاند تا خریداران دیگر نیاز به حفظ کردن شناسه کاربری و پسورد خود نداشته باشند و تنها با اندکی صبر، بتوانند پس از تایید چهره خود از سوی این سامانه، از حساب متصل به این بخش از سایت مبلغ موردنظر را از حساب خود پرداخت کنند.
گفته شده است که پس از ثبت عکس و مشخصات خریدار در سایت، در دفعات بعد دیگر نیازی به درج این اطلاعات نیست و خریدار تنها با نشان دادن چهره از دوربین جلویی موبایل هوشمند خود قادر به خرید خواهد بود. «چن جیدانگ» مسوول فناوری شناسایی بیومتریک در یک شرکت سرویس خدمات مالی وابسته به علی بابا گفت که آزمایش پرداخت آنلاین با سامانه تشخیص چهره در این کشور به اتمام رسیده است و این سامانه به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
براساس فیلم ویدئویی که پرداخت آنلاین با استفاده از سامانه تشخیص چهره را نشان میدهد، خریداران میتوانند در دو مرحله پرداخت خود را کامل کنند؛ در مرحله اول چهره اسکن میشود و در مرحله دوم چهار رقم آخر شماره تلفن خود را وارد میکنند.
بازاریابی دیجیتال چیست؟
خدمات بازاریابی دیجیتال به دو بخش تقسیم می شود
1️⃣ بازاریابی وب Web Markeing
2️⃣ بازاریابی موبایل Mobile Markeing
که هر کدام عناصر و استراتژی های مخصوص به خود را دارند.
1️⃣ بازاریابی اینترنتی در محیط وب (وب مارکتینگ) شامل خدمات زیر است:
➖طراحی وب سایت
➖گرافیک وب سایت
➖معماری وب سایت
➖بازاریابی موتورهای جستجو
➖تبلیغات کلیکی
➖بهینه سازی موتورهای جستجو
➖بازاریابی محتوا
➖ایمیل مارکتینگ
➖مدیریت وبلاگ
➖آنالیز سایت و محتوای وب سایت
➖بازاریابی رسانه ها و شبکه های اجتماعی
➖ساخت ترافیک وب سایت
➖جذب مخاطب سایت
➖تبدیل مخاطب وب سایت به بازدیدکننده دائمی و مشتری
➖جذب اطلاعات علاقمندان و بازدیدکنندگان سایت
2️⃣ بازاریابی موبایل Mobile Markeing شامل موارد زیر است:
➖رسانه های اجتماعی(مانند کانالهای تلگرام)
➖طراحی ساخت اپلیکیشن های کاربردی موبایل برای توسعه کانال های ارتباطی بازاریابی
➖طراحی موبایل کاتالوگ
➖طراحی برنامه های ارتباطی و تولید محتوا از طریق موبایل
بازاریابی پیامکی یا (sms marketing)
➖بازاریابی شبکه های اجتماعی(مانند اینستاگرام)
شرکت IBM که پیشتاز "دورکاری"کارکنان بود، از کارمندانش خواست به دفاتر خود بازگردند/ ایران
مهارت های شغلی خود را با این 6 روش بالا ببرید
✔️ حتی اگر سازمان شما حاضر به صرف هزینه و زمان برای آموزش شما نیست، راه های زیادی وجود دارد که بتوانید جایگاه خود را ارتقاء دهید و یا شایستگی موقعیتی که دارید را حفظ کنید. خبر خوب اینکه خیلی از این کارها هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.
1️⃣ کتاب و مقالات مختلف بخوانید و در انجمن های گفتگو شرکت کنید
به جای اینکه وقتتان را مدام صرف اینترنت گردی کنید، محتوایی بخوانید که دانش شما را افزایش دهد و شما را با مهارت ها و دانش ها و انسان های جدید آشنا کند.
برای شروع روزانه 30 دقیقه صرف یادگیری راجع به شغل خود از دیدگاه رهبران و متخصصین آن کنید.
در لینکداین و یا توئیتر افراد متخصص را دنبال کنید و ببینید که چه مطالبی را به اشتراک می گذارند.
2️⃣ به سازمان های حرفه ای ملحق شوید
سازمان های حرفه ای منابع بسیار خوبی هستند که اغلب اوقات نادیده گرفته می شوند. اکثر کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی باعث ایجاد ارتباط مابین متخصصین و مربی هایی می شوند که باعث ارائه مشورت های مفید و حتی افزایش اعتبار شما می شوند.
3️⃣ در کلاس های آموزشی شرکت کنید
به خاطر وجود اینترنت کلاس رفتن هم آسان تر شده است. سایت های آموزش آنلاین تخصصی فارسی و انگلیسی متعددی وجود دارند که می توانید در آموزش های بهترین اساتید و موسسات حضور داشته باشید. می توانید علاوه بر ویدیو، به سخنرانی ها و فایل های صوتی آنلاین نیز گوش دهید.
4️⃣ در رویدادها و کارگاه ها شرکت کنید
حتی اگر شرکت شما کارگاه و رویداد آموزشی برگزار نمی کند سازمان های دیگر قطعا چنین رویدادهایی خواهند داشت. می توانید از طریق سایت های مخصوص این کار، از رویدادهای در حال برگزاری مطلع شوید و مهارت های فردی و کاری خود را با شرکت در این رویدادها ارتقاء دهید.
5️⃣ از محیط کار خود یاد بگیرید
حتی اگر بودجه شرکت محدود است، شانس یادگیری مهارت های جدید از محیط اطراف خود را از دست ندهید. به اطراف خود نگاه کنید و ببینید همکاران شما چه کارهایی انجام می دهند. آیا پروژه ای هست که تمایل به یادگیری آن داشته باشید؟
6️⃣ به طور داوطلبانه کار قبول کنید
اگر شرکت شما مایل نیست پروژه ای را که در آن مهارت و تجربه کافی ندارید به شما واگذار کند، سازمان هایی هستند که نیروهای داوطلبانه می گیرند و با اینکه کار را در حین انجام آن یاد بگیرید مشکلی ندارند.